Puls og program

Puls og Program (PoP) – det skal være sjovt at ro
POP er et tilbud om fokuseret holdtræning til dig, der gerne vil have det sjovt, når du ror, og samtidig få pulsen op og forbedre din teknik både på vandet i udesæsonen og i ergometrene i vintersæsonen. Du skal være indstillet på intensiv indsats fremfor hyggeroning, at presse dig selv, og at lave hurtige præcise skift.

Under vejledning af træner ror vi typisk et program på godt 10 km i intervaller af forskellig længde og/eller tid. Hertil kommer opvarmning og afroning. Træning på vandet tager i alt 1½-2 timer og i ergometrene om vinteren ca. 1 time.

Efter træning hygger vi os ofte sammen med fællesspisning i slyngelstuen ved køkkenet og andre sociale arrangementer i løbet af året, både i og udenfor klubben.

Som supplement til træningen opfordres alle roere på POP til at deltage i SPP-løbene (Sved På Panden; http://goo.gl/forms/ld2JMNegA9) i udesæsonen. SPP er et frivilligt og socialt løbstilbud for alle roere i alle aldre og på alle niveauer i de københavnske roklubber, og formålet er at få noget motion og komme i form.

Distancen i SPP er ligeledes på 10 km, og løbene afvikles fra enten Hellerup havn eller roklubben SAS i sydhavnen. Med SPP tæt på DSR er POP dermed også et oplagt træningstilbud, hvis du både vil give den gas til træning og ro løb, men ikke kan afse mere end et par aftener om ugen til roning.

Inden hver POP-træning på vandet sætter vores trænere, Jonathan Winn og Martin Schwartz, bådholdene på bådpladsen og præsenterer et sjovt og udfordrende program. Under træningen giver de løbende konstruktiv feedback fra motorbåden. Du kan også sammensætte dit eget bådhold med faste romakkere og fokusere ekstra meget på samhørighed og holdindsats i båden. På POP råder vi over 2-årers og 4-årers inriggere samt coastal-både til træning.

Kom og ro med på POP-holdet:-)

Comments are closed